Twoje forum o częściach samochodowych




Odpowiedz
 Posty: 7   Strona 1 z 1 
Cytuj
Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 7 maja 2013, o 15:27 
mozecie mi jakos jasno wytlumaczyc jaka jest roznica pomiedzy amortyzatorami gazowymi a olejowymi?

znalazlem juz kilka informacji na ten temat i jak myslalem, ze wszystko wiem to sie okazalo ze amortyzatory gazowe nie istnieja bo sa olejowo-gazowe... juz sam sie pogubilem..



Posty: 159
Dołączył(a): 29 kwi 2013, o 14:53

Samochód: Mercedes W124
Silnik: 3.0 24V 136KM
Paliwo: Diesel
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  
Cytuj
Re: Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 9 lip 2013, o 10:09 
Co tu dużo tłumaczyć ?? Po prostu zaletą amortyzatorów gazowo-olejowych jest usztywnienie samochodu (są twarde) i zwiększenie przyczepności kół.
Natomiast amortyzatory olejowe charakteryzują się niską ceną i komfortem ale są już przestażałe.



Posty: 3
Dołączył(a): 4 lip 2013, o 11:29

Samochód: Ford
Silnik: 2.0 145KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2006
  
Cytuj
Re: Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 9 lip 2013, o 11:21 
Krótko i na temat :D



Posty: 45
Dołączył(a): 1 mar 2013, o 15:15

Samochód: Fiat Cinquecento
Silnik: 900cm3 40 KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 1996
  
Cytuj
Re: Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 5 sie 2013, o 10:13 
Olejowy nawet jak się wyleją mają wysoką sprawność, natomiast w przypadku rozszczelnienia gazowych już koniec. Tracą swoje właściwości.

Przydatny artykuł: http://www.autoamortyzatory.pl/artykuly ... objawy,21/



Posty: 9
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 08:36

Samochód: Nissan
  
Cytuj
Re: Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 5 sie 2013, o 10:18 
Moja ciocia wikipedia kazała Ci przekazać :ugeek:
Amortyzator hydrauliczny (olejowy) - amortyzator, w którym czynnikiem roboczym jest ciecz (zwykle olej). Amortyzator hydrauliczny zbudowany jest w formie cylindra, wewnątrz którego umieszczony jest tłok z tłoczyskiem. W tłoku znajdują się otwory z zaworami. Cała przestrzeń wewnątrz cylindra wypełniona jest olejem.

Ruch tłoka tłumiony jest przez olej, który musi być przetłoczony z przestrzeni pod tłokiem nad tłok, a w ruchu powrotnym odwrotnie. Odpowiednio dobrane zawory w tłoku zapewniają zróżnicowanie siły tłumienia podczas ściskania (tzw. dobicia) i rozciągania (odbicia) amoryzatora, przy czym siła odbicia jest większa od siły dobicia.

Amortyzator hydropneumatyczny (gazowo-olejowy) łagodzi uderzenia oraz umożliwia tłumienie drgań. Pod wpływem uderzeń działających na tłok ciecz z cylindra przepływa przez otworki do cylindra powodując sprężanie znajdującego się w nim powietrza.



Posty: 23
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 09:04

Samochód: Alfa Romeo 147
Silnik: 3.2 GTA 250KM
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2010
  
Cytuj
Re: Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 8 sie 2013, o 15:23 
pro247 fajną masz ciocię ;)



Posty: 7
Dołączył(a): 5 sie 2013, o 08:53

Samochód: Audi
  
Cytuj
Re: Amortyzatory gazowe a olejowe
Post przez: » 23 wrz 2013, o 15:07 
Olejowe są tańsze,ale nie polecam poniewaz to tylko pozorna oszczędność. Wiadomo,że jest to chyba najszybciej zużywająca się część,więc jeżeli już to dobrze byłoby w nie zainwestować,aby posłużyły nieco dłuzej.

_________________
http://www.e-Autoparts.pl



Posty: 66
Dołączył(a): 23 wrz 2013, o 14:58

Samochód: Seat Leon
Silnik: 1.8
Paliwo: Benzyna
Skrzynia biegów: Manualna
Rok produkcji: 2009
  
Odpowiedz
Wyświetl posty nie starsze niż:  Sortuj wg  

« Przejdź do strony głównej
Skocz do:  



cron
Powered by phpBB® Forum Software © phpBB Group Przyjazne użytkownikom polskie wsparcie phpBB3 - phpBB3.PL phpBB SEO